140 ani de Învățământ Tehnic Românesc în Domeniul Infrastructurii Transporturilor
Bine ați venit pe pagina dedicată evenimentului
140 ani de Învățământ Tehnic Românesc în Domeniul Infrastructurii Transporturilor
Celebrarea
celei de-a 140-a aniversări a Facultăţii de Căi Ferate, Drumuri şi Poduri reprezintă un moment perfect pentru o reflecţie asupra numeroaselor realizări ale acestei remarcabile instituţii.
Pe parcursul fiecărei activități și inițiative, ce au vizat această importantă manifestare, am primit sprijinul mai multor personalitati din mediul academic sau din mediul de afaceri.
Având în vedere situația actuală, pentru a reduce riscul infectarii cu virusul SARS-CoV-2, vă invităm să celebrăm împreună cei 140 de ani de învățământ tehnic românesc în domeniul infrastructurii transporturilor în mediul online, pe platforma Microsoft Teams, in data de 14.12.2021, ora 10:00
Mulțumesc tuturor acelora care vor face din celebrare un succes.
Decan,
conf. univ. dr. ing.
Adrian BURLACU
Formular de înscriere
Frânturi de istorie
Februarie 1847 |
Se emite
„ofisul” de înființare a direcției lucrărilor publice cu patru
„despărțituri”
|
1850 |
Domnitorul Barbu
Știrbei instituie o comisie alcătuită din Petrache Poenaru, Constantin
Brăiloiu și Simion Marcovici pentru organizarea învățmântului ingineresc care
să cuprindă și o școală de inginerie de poduri și șosele. |
Ianuarie 1851 |
S-a deschis Școala de
Poduri și Șosele careia i s-a conferit gradul de „Facultate”. |
Iulie 1852 |
Domnitorul Barbu
Știrbei l-a adus în țară pe profesorul francez Leon Lalane care a fost numit
în fruntea direcției centrale a lucrărilor publice cât și în fruntea școlii
de conducători de poduri și șosele. Profesorul francez a părăsit țara în
iulie 1853. El a introdus sistemul de notare de la 1 la 20. |
Ianuarie 1859 |
Se încheie o prima
etapă de dezvoltare a istoriei învățământului superior de contrucții din
Romania. |
Iulie 1864 |
Prin decizia
6939/2907.1864 semnată de M. Kogalniceanu se afecta un buget pentru
înființarea unei școli cu rolul de a forma specialiști pentru lucrări publice
în ramura de poduri și șosele, mine, lucrări de arhitectură, etc. |
Octombire 1864 |
Prin decretul domnesc
nr. 11129/1/10/1864 s-a hotărât că Școala de Poduri și Șosele, Mine Și
Arhitectură să înceapă cursurile la 1.10.1864. |
Iulie 1866 |
Școala de Poduri și
Șosele a fost închisă. |
Octombire 1866 |
Domnitorul Carol I a
dat decretul nr. 1562 prin care se aproba reînființarea Școlii de Poduri,
Șosele și Mine. |
Aprilie 1881 |
Școala Națională de
Poduri și Șosele se organizează sub conducerea inginerului Gheorghe Duca ca
director. |
Octombire 1886 |
În prezența regelui
Carol I s-a inaugurat noul local al școlii pe terenul din strada Polizu. |
Iunie 1920 |
Regele Ferdinand a semnat decretul lege nr. 2521 pe baza căruia s-a
înființat Școala Politehnică din București cu 4 secțiuni: Construcții,
Electronică, Mine și Metalurgie, Industrie și Silvicultură. |
August 1948 |
Prin decretul nr. 175/3.08.1948 al prezidiului M.A.N al R.P.R. s-a
legiferat reorganizarea învățământului superior în universități, politehnici,
respectiv institute. |
Octombire 1948 |
Prin decizia 263327 a Ministrului Învățământului Public este înfiintat
Institutul de Construcții București cu 2 secții: Construcții și Hidraulică. |
Octombrie 1949 |
Prin Hotararea 1050/10.10.1949 a Consiliului de Ministri s-a decis ca
Institutul de Construcții, cel de Arhitectura și cel de Drumuri și Poduri să
se unifice în Institutul de Construcții și Arhitecură cu 4 facultăți: I
Facultatea de Construcții Civile și Industriale II
Facultatea de Poduri și Construcții Masive III
Facultatea de Drumuri și Lucrări Edilitare IV
Facultatea de Arhitectură și Urbanism |
1957 |
Institutul de Construcții București se reorganizează având 5 facultăți: V
Facultatea de Construcții Civile și Industriale VI
Facultatea de Căi Ferate, Drumuri și Poduri VII
Facultatea de Hidrotehnică VIII Facultatea de
Instalații pentru Construcții IX
Facultatea de Utilaje pentru Construcții |
Martie 1990 |
Prin ordinul Ministerului Învățământului nr 224/6.03.1990 începand cu
anul universitar 1990-1991 se aprobă structura Institutului de Construcții
București și anume: ·
Facultatea de Construcții Civile, Industriale și Agricole ·
Facultatea
de Căi Ferate, Drumuri și Poduri ·
Facultatea
de Hidrotehnică
|
1994 |
Prin hotararea Guvernului Romaniei nr. 458/1994 s-a schimbat denumirea
Institutului de Construcții București în Universitatea Tehnică de Contrucții
București care păstraza însă structura din 1990 |